NAJGORA POSLOVNA IDEJA ILI PROFITABILAN BIZNIS Da li biste ikada iznajmili kišobran?

E.N.

14:00

Ostalo 0

Cena iznajmljivanja za 12 sati iznosila je jedan i po dolar

NAJGORA POSLOVNA IDEJA ILI PROFITABILAN BIZNIS Da li biste ikada iznajmili kišobran?
pixabay

Pre pet godina kompanija BrellaBox pokušala je na Shark Tanku progurati svoj projekt iznajmljivanja kišobrana na sličan način na koji se iznajmljuju bicikli.

Cena iznajmljivanja za 12 sati iznosila je, prema njihovom poslovnom planu, 1,5 dolara za prvih dvanaest sati. Poznati preduzetnik i voditelj tada je u Shark Tanku komentarisao kako je ideja iznajmljivanja kišobrana možda jedna od najgorih poslovnih ideja za koje je čuo.

To nije obeshrabrilo jedan kineski startap koji je godinu dana kasnije pokrenuo sličan biznis, no nakon samo nedelju dana ostali su bez gotovo svih od 300 hiljada kišobrana koje su iznajmljivali po kineskim gradovima.

Prošle godine startup Rentbrella takođe se uputio u sličan poslovni poduhvat pa su u Njujorku pokrenuli biznis iznajmljivanja kišobrana putem aplikacije. Na određenim pozicijama u gradu postavili su posebne kioske na kojima se kišobrani mogu iznajmiti, ali pre toga potrebno ih je otključati putem aplikacije, za šta je potrebna prethodna registracija.

Princip rada Rentbrelle je zanimljiv zato što je iznajmljivanje kišobrana besplatano. Barem u prva 24 sata. Kada počne padati kiša, umesto kupovine novog kišobrana, moguće je kišobran uzeti s posebnog kioska i, ako ga se sledeći dan vrati, ne treba platiti njegovo korištenje. Ako ga se vrati nakon više od jednog dana, onda je potrebno platiti 2 dolara, ako je zakasnina 2 dana onda još dva dolara, a u slučaju da ga se ne vrati u tom periodu od 3 dana (dakle, besplatna 24 sata i još dva dana po dva dolara), onda se sa računa korisnika skida 16 dolara, čime oni postaju i vlasnici tih kišobrana.

S obzirom na to da se od dva dolara po danu iznajmljivanju ne može zaraditi dovoljno novaca da njihov biznis bude održiv, u ovom startupu veruju kako novac mogu zaraditi od oglašavanja na kišobranima i kioscima. Sličan takav projekt već je pokrenut u San Paolu te je, ponajviše zahvaljujući plaćanju oglasa jedne osiguravajuće kompanije, danas profitabilan. U Rentbrelli se nadaju kako će isto moći napraviti i s njihovim biznisom u Njujorku, jednom kada budu imali sto stanica s kišobranima koje, međutinim, nameravaju rasporediti i na stanicama podzemne železnice.

Što se planova za ovu godinu tiče, oni uključuju i širenje po Evropi – početkom godine prvo u Londonu, a naknadno i u druge evropske i američke gradove. Za planove širenja dobili su 7 miliona dolara dolara koje su u Rentbrellu uložili investitori ponajviše iz Brazila.

Komentari (0)

Loading