3 NAMIRNICE koje ČINE ČUDA za vašu koncentraciju: Poslednja će vas posebno obradovati

Jovana Pejinović

19:40

Ostalo 0

Kao kontrolni centar vašeg tela, on je zadužen za održavanje kucanja vašeg srca i disanja pluća i omogućava vam da se krećete, osećate i razmišljate.

3 NAMIRNICE koje ČINE ČUDA za vašu koncentraciju: Poslednja će vas posebno obradovati
Foto: Pixabay

Zato je dobra ideja da svoj mozak održavate u vrhunskom radnom stanju.

Hrana koju jedete igra ulogu u održavanju zdravlja vašeg mozga i može poboljšati specifične mentalne zadatke, kao što su pamćenje i koncentracija.

Ovo su najbolje namirnice za koncentarciju.

1. Masna riba

Kada ljudi govore o hrani za mozak, masna riba je često na vrhu liste.

Ova vrsta ribe uključuje lososa, pastrmku, albakor tunu, haringe i sardine, a sve su to bogati izvori omega-3 masnih kiselina.

Oko 60% vašeg mozga je napravljeno od masti, a polovina te masti se sastoji od omega-3 masnih kiselina. Vaš mozak koristi omega-3 za izgradnju moždanih i nervnih ćelija, a ove masti su neophodne za učenje i pamćenje. Omega-3 takođe nude nekoliko dodatnih prednosti za vaš mozak.

Kao prvo, oni mogu usporiti mentalni pad koji je povezan sa godinama i pomoći u sprečavanju Alchajmerove bolesti.

Sa druge strane, nedostatak omega-3 masnih kiselina povezan je sa smetnjama u učenju, kao i sa depresijom.

Neka istraživanja takođe sugerišu da ljudi koji redovno jedu ribu obično imaju više sive materije u mozgu. Siva materija sadrži većinu nervnih ćelija koje kontrolišu donošenje odluka, pamćenje i emocije. Sve u svemu, masna riba je odličan izbor za zdravlje mozga.

2. Kafa

Ako je kafa vrhunac vašeg jutra, biće vam drago da čujete da je dobra za vas.

Dve glavne komponente u kafi — kofein i antioksidansi — mogu pomoći u održavanju zdravlja mozga.

Kofein koji se nalazi u kafi ima brojne pozitivne efekte na mozak, uključujući:

  • Povećana budnost. Kofein održava vaš mozak budnim tako što blokira adenozin, hemijski glasnik koji čini da se osećate pospano.
  • Poboljšano raspoloženje. Kofein takođe može pojačati neke od vaših neurotransmitera „dobar osećaj“, kao što je dopamin.
  • Izoštrena koncentracija. Jedna studija je otkrila da je konzumacija kofeina dovela do kratkoročnih poboljšanja pažnje i budnosti kod učesnika koji su završili test kognicije.

Dugoročno ispijanje kafe takođe je povezano sa smanjenim rizikom od neuroloških bolesti, kao što su Parkinsonova i Alchajmerova bolest. Najveće smanjenje rizika je primećeno kod onih odraslih koji konzumiraju 3-4 šolje dnevno. Ovo bi barem delimično moglo biti zbog visoke koncentracije antioksidanata u kafi.

3. Tamna čokolada

Tamna čokolada i kakao prah su prepuni nekoliko jedinjenja koja jačaju mozak, uključujući flavonoide, kofein i antioksidante.

Tamna čokolada ima 70% ili više sadržaja kakaa. Ove prednosti se ne vide sa običnom mlečnom čokoladom, koja sadrži između 10-50% kakaoa.

Flavonoidi su grupa antioksidativnih biljnih jedinjenja.

Flavonoidi u čokoladi se skupljaju u delovima mozga koji se bave učenjem i pamćenjem. Istraživači veruju da ova jedinjenja mogu poboljšati pamćenje i takođe pomoći u usporavanju mentalnog opadanja povezanog sa godinama. U stvari, brojne studije to potvrđuju.

Prema jednoj studiji na preko 900 ljudi, oni koji su jeli čokoladu češće su radili bolje u nizu mentalnih zadataka, uključujući neke koji uključuju pamćenje, u poređenju sa onima koji su je retko jeli.

Prema istraživanju, čokolada je takođe legitiman pojačivač raspoloženja.

Jedna studija je otkrila da su učesnici koji su jeli čokoladu imali povećana pozitivna osećanja u poređenju sa onima koji su jeli krekere.

Međutim, još uvek nije jasno da li je to zbog jedinjenja u čokoladi ili jednostavno zato što ukusan ukus čini ljude srećnim.

Komentari (0)

Loading