5 strategija za izgradnju SAMOPOUZDANJA studenta

Alo! Studenti

14:00

Studentski život 0

Pisanje pisma za prijavu na fakultet, polaganje važnog testa, održavanje prezentacije ili prisustvovanje intervjuu za posao — bilo šta od ovoga može biti trenutak koji će vam promeniti život

5 strategija za izgradnju SAMOPOUZDANJA studenta
pixabay

Svi smo bili u situacijama u kojima je dobar učinak od suštinskog značaja za postizanje naših krajnjih ciljeva. Ovo su događaji za koje se pripremamo, prolazimo kroz materijal napred-nazad, i posvećujemo mnogo vremena i truda da sve usavršimo do savršenstva. Ali onda se rokovi približavaju, stres se gomila, anksioznost i sumnje se uvlače, a nas obuzima užasan osećaj da bi nešto moglo poći po zlu. Jedini način da se saberete i vratite na pravi put je da odbacite strah i podsetite se da to možete. To je ono što je samopouzdanje.

Kada verujete svojim sposobnostima, možete se sa više sigurnosti uhvatiti u koštac sa životnim izazovima. Samopouzdanje je sredstvo koje može pomoći u održavanju motivacije i pozitivnog stava kada se nosite sa društvenim, emocionalnim, finansijskim i intelektualnim ograničenjima. Omogućava vam da se uključite u nove aktivnosti, prihvatite svoju kreativnu iskru i rizikujete da biste dobili ono što želite. To čini samopouzdanje vitalnim faktorom za uspeh u ličnom, profesionalnom i akademskom životu.

Što se više osećate samouvereno, to bolje radite. To je moto kojeg svaki student treba da živi. Studije pokazuju da su samouvereni učenici produktivniji, brže usvajaju gradivo i više su uzbuđeni da uče. Oni su željni da ulažu u posao koji rade na koledžu kako bi ostvarili svoje snove i ciljeve.

Evo nekih praksi u učionici koje mogu napuniti samopouzdanje učenika i pomoći im da izgrade sopstveni put ka uspehu.

Ostanite na meti

Imati jasan plan akcije siguran je način da se poboljša nečija sposobnost da završi zadatak. Ako su studenti svesni očekivanja kursa, smernica i željenih ishoda učenja, oni mogu definisati sopstvene ciljeve i raditi na ispunjavanju tih standarda tokom čitavog perioda učenja. Sticanje osećaja postignuća i osećaj ponosa na posao koji ste obavili povećava njihovu unutrašnju motivaciju i posvećenost zadatku.

Ako su učenici od samog početka upoznati sa svojim konačnim ciljem, skloniji su da preuzmu odgovornost za svoj napredak i tako postanu autonomniji. Sposobnost da upravljate sobom i odredite svoje ponašanje jedan je od faktora koji u velikoj meri doprinose nečijem samopoštovanju i samopouzdanju.

Razmišljajte o dostignućima

Ljudi često gube odlučnost kada osećaju da su njihovi napori uzaludni. Taj lažni utisak može da stvori poriv da se sve uradi brže, bolje, jače. Poenta je da podsetite učenike da su još uvek u zoni rasta, čak i ako se trenutno bore ili im nedostaje smisao za ono što rade.

pixabay
 

Kada se osećaju loše, lako je prevideti ono što su već postigli. Kada nešto nauče i savladaju, jednostavno zaborave da te novostečene veštine nisu uvek bile deo njihovog integralnog znanja. Isticanje poboljšanja učenikove inteligencije, sposobnosti i učinka do kojih je došlo tokom godina je odličan način da ih ohrabrite da idu napred.

Prihvati greške

Svaki akademski uspeh zaslužuje priznanje i slavlje. Međutim, učenje je prilično teška vožnja, a neki gafovi na tom putu su neizbežni. Učenici treba da znaju da se prave greške ne stide. To je nešto što priznaš, popraviš i pređeš.

Važno je informisati učenike o oblastima na kojima treba da rade, ali instruktori ne bi trebalo da ispravljaju svaku grešku koju mladi naprave. Štaviše, bolje je ne mešati se mnogo tokom aktivnosti zasnovanih na učinku kao što su debate, prezentacije ili diskusije o projektu. Sramota koju doživljavaju pred svojim vršnjacima može izazvati osećaj nesigurnosti i narušiti samopouzdanje učenika.

S druge strane, pismene zadatke treba detaljno proveriti i ispraviti. Dobra ideja za studente koji žele da budu sigurni da njihovi eseji izgledaju besprekorno je da koriste pouzdanu uslugu pisanja papira koja nudi profesionalnu pomoć za uređivanje i ponovno pisanje.

Prekini poređenje

Kad god postoji grupa ljudi, postoji poređenje. Ovo je životna činjenica koju ne možemo promeniti. To je prirodan mehanizam procene kako radimo na stvarima koje za nas imaju stvarnu vrednost. Iako samopoređenje može biti demotivišuće, ono takođe ima potencijal da razvije akademske heroje. Kada se fokus pomeri sa neuspeha učenika na specifične veštine i talente koji drugi možda ne poseduju, to ne samo da povećava samopoštovanje učenika, već i podstiče aktivno angažovanje i dalje učenje.

Obuzdajte nadljudski stav

Učenici se često odlučuju da budu odlični u svemu. Žele da budu dobri u svakom predmetu, da dobiju bolje rezultate, da se ističu u vannastavnim aktivnostima, i sve to dok održavaju užurbani društveni život. Teško je održati tako odlučan niz osim ako ne znate kako da stisnete više od 24 sata u danu. Preteran rad u mnogim oblastima odjednom, umesto da se fokusirate na najvažnije probleme, samo će od učenika učiniti da bude pod konstantnimstresom. Dakle, da biste izbegli razočaranje, bolje je imati realna očekivanja o tome šta neko zaista može da uradi.

Komentari (0)

Loading