Kako da ostanete FOKUSIRANI na učenje tokom VRELIH DANA? 8 saveta koje možete da primenite već danas

Alo! Studenti

16:00

Studentski život 0

U junskom ispitnom roku, vrućina je jedan od najvećih neprijatelja studenata

Kako da ostanete FOKUSIRANI na učenje tokom VRELIH DANA? 8 saveta koje možete da primenite već danas
unsplash

Svi znamo onaj osećaj kada je napolju plus 30, a treba da se sedne za knjigu i zapamti gomila podataka. Srećom, postoji nekoliko stvari koje možete da uradite kako biste ostali fokusirani i tokom toplotnih talasa. Evo nekoliko najboljih saveta:

Koristite stoni ventilator. Počnite sa ulaganjem u stoni ventilator ako ga već nemate i uverite se da je u dobrom stanju ako ga imate. Mali ventilatori ne samo da smanjuju nakupljanje toplote i cirkulišu vazduh, oni smanjuju troškove klimatizacije i često obezbeđuju udobniji (manje bučni) prostor za rad. 

Obucite se prikladno. Teško je izgledati uredno i profesionalno kada vam je majica oblivena znojem. Revidirajte svoju letnju radnu garderobu ukoliko učite u čitaonici ili idete na ispite. Nosite široku i udobnu odeću, posebno odeću napravljenu od nesintetičkog materijala koji ne zadržava toplotu, kao što je pamuk. Međutim, pre nego što oksfordice zamenite sandalama, a haljine majicama bez rukava, konsultujte se sa pravilima oblačenja vašeg fakulteta.

unsplash
 

Prvo uradite važne zadatke. Povedite računa o važnim ili teškim zadacima pre nego što vas pogodi popodnevni pad. Ne samo da vam ovo nudi prozor tokom kojeg ćete biti manje ometani, već vas takođe sprečava da se osećate krivim kada se popodne potpuno opustite.

Prilagodite svoj raspored učenja ako je moguće. Temperatura može da varira tokom dana, čineći neke sate podnošljivijim od drugih. Ako je određeno doba dana ili prostor za učenje previše topao za produktivan rad, prilagodite raspored učenja.

Pijte dovoljno tečnosti. Pijte puno tečnosti tokom dana i budite pametni u pogledu toga šta pijete. Držite flašu vode pri ruci ceo dan i nemojte čekati da osetite žeđ da biste popili gutljaj. Studija iz 1988. je zaključila da čak i nivo dehidracije od 2 procenta uzrokovan toplotnim stresom može dramatično smanjiti sposobnost fokusiranja. Vaš mozak je uglavnom voda, tako da je logično da morate da budete hidrirani za maksimalnu budnost i produktivnost!

Izbegavajte teške ručkove. Pokušajte da izbegnete tople i začinjene grickalice i odlučite se za hladniju i lakšu hranu i salate za vreme ručka. 

Pravite pauze tokom dana. Ustanite i prošetajte okolo čak i ako je to samo nekoliko minuta.

Uživajte u slobodnom vremenu. Stalni pritisak na produktivnost u današnjem okruženju može naterati ljude da svoje vreme van učenja uzimaju zdravo za gotovo. Kada na kraju dana ustanete sa stolice, iskoristite slobodno vreme i uživajte u njemu.

Komentari (0)

Loading