ONLAJN NASTAVA KAO "UBICA" MOTIVACIJE: Evo kako su izgledala predavanja putem kompjutera iz ugla profesora

Alo! Studenti

17:00

Studiranje 0

Uticaj onlajn nastave na studente tek treba da se utvrdi, a ovo su prvi utisci profesora

ONLAJN NASTAVA KAO "UBICA" MOTIVACIJE: Evo kako su izgledala predavanja putem kompjutera iz ugla profesora
pixabay

Onlajn nastava u Srbiji uvedena je nakon uvođenja vanrednog stanja 15. marta 2020. godine. S obzirom da je isto uvedeno u nedelju uveče, učenici, studenti, nastavnici i profesori su preko noći morali da se naviknu na novi oblik nastave.

Na nekim fakultetima onlajn nastava nije ni ukidana, dok su neki radili po tradicionalnom modelu. Kada je reč o polaganju ispita i kolokvijuma, bilo je polaganja i uživo i online.

Naizgled, online nastava je identična nastavi uživo. Raspored predavanja se poštuje, postoje virtuelne učionice odnosno linkovi na kojima će se čas odvijati, aplikacije imaju komandu „podigni ruku“ na koju studenti kliknu kada žele nešto da kažu, dobijaju sav materijal putem mejla, ali uvek postoji jedno „ali“.

Bez povratne informacije

Studenti nemaju obavezu da upale svoje kamere. Samim tim, profesori često govore crnom ekranu, na kome vide imena i prezimena i pokoju sliku. A studenti imaju mogućnost da samo fiktivno budu prisutni, da piju kafu, ručaju pored laptopa, ali i da uopšte ne budu kod kuće jer nastavu možete da pratite sa bilo kog mesta na kome imate internet vezu.

usplash
 

 – U takvim situacijama jedino što možete da uradite da materiju predstavite na što zanimljiviji i studentima blizak način, da koristite raznovrsne primere i sadržaje kako bi im skrenuli pažnju na gradivo. I u takvim situacijama je dobro kada makar glasovno dobijete nekakvu povratnu informaciju. Ali je svakako problematično kada ne dobijete ni to, a dešava se, pa ostanete uskraćeni za informaciju koja bi vam bila korisna kako da dodatno poboljšate predavanja i vežbe, kaže docent Dušan Aleksić sa Departmana za komunikologiju i novinarstvo na Filozofskom fakultetu u Nišu.

Problem motivacije

Grupna motivisanost koja postoji kod rada u timovima i grupama u ovom obliku nastave gotovo da ne postoji pa se neretko može diskutovati o tome koliko su sami studenti motivisani da rade, uče i da završavaju svoje obaveze. Neverbalna komunikacija koja je suštinski deo ljudskog reagovanja, ovde ne može da pomogne predavačima jer oni lica studenata uglavnom ne vide.

– Stičem utisak da je najlakše da uopšte nikakvo pitanje i ne postave i da je pasivnost dobila takve razmere da predavanja kao da nemaju komunikacionu već čisto formalnu funkciju, dodaje profesorka Bojana Dimitrijević sa Departmana za psihologiju.

Smanjena motivacija i online okruženje zadali su zadatak profesorima da prilagode gradivo, ali i otvorili pitanje kriterijuma, prenosi cemaforum.rs.

– Ovaj vid nastave nije toliko uticao na kriterijume, ali jeste na pojednostavljivanje nekih aspekata gradiva, jer određene nastavne jedinice nije bilo jednostavno preneti na online platformu, pa je bilo potrebno prilagoditi ih. Sami kriterijumi na ispitu se nisu menjali, dodaje Aleksić.

Komentari (0)

Loading