Koji ste vi tip? ČETIRI STILA UČENJA STUDENATA i načini na koji pamte

Alo! Studenti

19:00

Studiranje 0

Svi mi doživljavamo svet na jedinstven način, a sa tim dolazi i varijacija u načinima na koje najbolje učimo

Koji ste vi tip? ČETIRI STILA UČENJA STUDENATA i načini na koji pamte
pixabay

Razumevanje ovih različitih tipova stilova učenja može drastično uticati na način na koji nastavnici predaju učenicima, postavljaju grupne projekte i prilagođavaju individualno učenje. Bez razumevanja i priznavanja ovih različitih načina učenja, nastavnici bi mogli završiti sa šačicom učenika koji zaostaju za svojim kolegama iz razreda — delom zato što njihov jedinstveni stil učenja nije aktiviran.

Pridružite nam se dok opisujemo četiri tipa stilova učenja i kako nastavnici mogu praktično da primene ove informacije u svojim učionicama.

Načini učenja: bliži pogled na 4 stila učenja

Stilovi i preferencije učenja poprimaju različite oblike—i ne uklapaju se svi ljudi u jednu kategoriju. Ali uopšteno govoreći, ovo su najčešći tipovi učenika:

1. Vizuelni učenici

Kako prepoznati vizuelne učenike u vašem razredu:  Neko ko preferira vizuelno učenje je pristrasan za gledanje i posmatranje stvari, uključujući slike, dijagrame, pisana uputstva i još mnogo toga. Ovo se takođe naziva „prostornim“ stilom učenja. Učenici koji uče putem vida bolje razumeju informacije kada su predstavljene na vizuelni način. Ovo su vaši učenici koji crtaju, vaši tvorci spiskova i vaši učenici koji prave beleške.

Kako se pobrinuti za vizuelne učenike:  Bela tabla ili pametna tabla su vaš najbolji prijatelj kada podučavate ove vrste učenika. Dajte učenicima priliku da nacrtaju slike i dijagrame na tabli ili zamolite učenike da crtaju primere na osnovu teme koju uče. Nastavnici koji služe vizuelnim učenicima treba redovno da prave materijale i koriste prezentacije. Vizuelnim učenicima će takođe možda trebati više vremena za obradu materijala, pošto posmatraju vizuelne znakove pred sobom. Zato obavezno dajte učenicima malo vremena i prostora da upijaju informacije.

2. Auditivni učenici

Kako prepoznati ove učenike u vašem razredu: Auditivni učenici imaju tendenciju da uče bolje kada je predmet pojačan zvukom. Ovi studenti bi više voleli da slušaju predavanje nego da čitaju pisane beleške, a često koriste sopstvene glasove da učvrste nove koncepte i ideje. Ovi tipovi učenika više vole da čitaju naglas od sebe. Ne plaše se da govore na času i odlični su u verbalnom objašnjavanju stvari. Pored toga, oni mogu biti sporiji u čitanju i često ponavljaju stvari koje im učitelj kaže.

pixabay
 

Kako se pobrinuti za njih:  Pošto je ovim studentima generalno teško da ostanu tihi tokom dužeg vremenskog perioda, uključite svoje slušne učenike u predavanje tako što ćete ih zamoliti da vam ponove nove koncepte. Postavljajte pitanja i neka odgovore. Pozovite grupne diskusije kako bi vaši slušni i verbalni procesori mogli pravilno da prime i razumeju informacije koje su im predstavljene. Gledanje video zapisa i korišćenje muzike ili audio kaseta su takođe korisni načini učenja za ovu grupu.

3. Kinestetički učenici

Kako prepoznati kinestetičke učenike u svom razredu:  Kinestetički učenici, koji se ponekad nazivaju taktilnim učenicima, uče kroz iskustvo ili radeći stvari. Vole da se uključe glumeći događaje ili koristeći svoje ruke da dodiruju i rukuju kako bi razumeli koncepte. Ovi tipovi učenika mogu imati problema da mirno sede i često se ističu u sportu ili vole da plešu. Možda će morati da prave češće pauze tokom učenja.

Kako se pobrinuti za kinestetičke učenike:  Najbolji način na koji nastavnici mogu pomoći ovim učenicima da uče je tako što će ih pokrenuti. Uputite učenike da odglume određenu scenu iz knjige ili lekcije koju predajete. Takođe pokušajte da ohrabrite ove učenike tako što ćete uključiti kretanje u lekcije: tempo kako bi se lakše zapamtili, učenje igara koje uključuju kretanje po učionici ili da učenici pišu na tabli kao deo aktivnosti.

Jednom kada kinestetički učenici mogu fizički da osete šta proučavaju, apstraktne ideje i teški koncepti postaju lakši za razumevanje.

4. Učenici čitanja/pisanja

Kako prepoznati ovu vrstu učenika: Prema  teoriji VARK modaliteta koju  su razvili Fleming i Mills 1992. godine, učenici koji čitaju/pisu više vole da uče putem pisanih reči. Iako postoji izvesno preklapanje sa vizuelnim učenjem, ove vrste učenika privlače se da izraze pisanje, čitanje članaka ili knjiga, pisanje u dnevnike, traženje reči u rečniku i pretraživanje interneta za skoro sve.

Kako se pobrinuti za učenike koji čitaju/pišu:  Od četiri stila učenja, ovaj je verovatno najlakši za zadovoljavanje pošto se veći deo tradicionalnog obrazovnog sistema fokusira na pisanje eseja, istraživanje i čitanje knjiga. Imajte na umu da ovim učenicima ostavite dovoljno vremena da upijaju informacije kroz pisanu reč i dajte im priliku da svoje ideje iznesu i na papir.

Komentari (0)

Loading