UBICE FOKUSA! Seli ste da učite, ali ne ide? Evo koji su NAJVEĆI NEPRIJATELJI vaše koncentarcije

Alo! Studenti

15:00

Studiranje 0

Ko god da ste, možete imati koristi od spoznaje kako da pronađete laserski fokus u svakodnevnom životu

UBICE FOKUSA! Seli ste da učite, ali ne ide? Evo koji su NAJVEĆI NEPRIJATELJI vaše koncentarcije
unsplash

Zahvaljujući tome što ćete biti bolji u ovome, moći ćete sa lakoćom da započnete nove projekte i završite ih za kraće vreme, bolje ćete raditi svoj posao i postići odlične rezultate. Ali da biste pronašli fokus, prvo morate da se oslobodite onoga što vam smeta da se koncentrišete dok radite. Postoji nekoliko velikih neprijatelja fokusa i sada ćemo razgovarati o svakom. Zajedno sa tim, videćete kako da to prevaziđete da vas to ne bi sprečilo da se bolje koncentrišete.

Preterano razmišljanje

Jedan od glavnih razloga zašto odugovlačimo je preterano razmišljanje. Sastoji se od razmišljanja šta bi moglo poći po zlu, razmišljanja o situacijama iz prošlosti i upoređivanja sa vašom sadašnjošću, igranja scenarija u glavi. U osnovi puštate svoj um da luta umesto da se fokusirate na aktivnost ispred vas i da obavite zadatak.

Preterano razmišljanje sabotira vaš fokus jer vas udaljava od sadašnjosti. Zbog negativne prirode misli koje se pojavljuju u vašem umu, vaše samopoštovanje takođe se smanjuje i manje je verovatno da ćete uskoro početi da radite.

Da biste to pobedili, vežbajte pažljivost. Izgradite naviku da primetite kada vaš mozak počinje da dolazi do nasumičnih misli i zaustavite to. Vi imate kontrolu, samo treba da budete svesni šta se dešava.

Kada vam um bude miran i prisutan, lako se može koncentrisati na jednu važnu stvar koju ste planirali da uradite.

Ne znate odakle da počnete

Često ne nalazimo fokus i umesto toga se ometamo jednostavno zato što ne znamo odakle da počnemo.

Rešenje za ovo je jednostavno. Budite bolji u planiranju. Počnite tako što ćete organizovati svoje misli. Da biste ispraznili um, zapišite sve što vam padne na pamet u vezi sa novim projektom koji ćete započeti. Zatim pogledajte koje su ideje na listi realne i uklonite ostale.

unsplash
 

Razbijte sve na manje korake tako da svaki izgleda izvodljiv i da vas ne opterećuje. Često odlažemo akciju samo zato što nas plaši vreme koje bi nešto moglo da potraje.

Kada imate listu koraka, fokusirajte se samo na prva 3 od njih. Zaboravi na bilo šta drugo. Vaš cilj je da uključite ove 3 akcije u svoj dnevni raspored. To nije samo jednostavno, već neće oduzeti mnogo vremena, tako da nema razloga da to ne uradite. Kada dođe vreme da počnete da radite, naći ćete fokus jer će vaš um već biti spreman da ovo obavi znajući da je to samo jedan lak korak.

Strah od neuspeha

Strah od neuspeha je neprijatelj ne samo fokusa i produktivnosti, već i uspeha u bilo kom aspektu života. Može da vas natera da izgubite nadu, da se uporedite sa drugima, da se usredsredite na negativnosti i – na kraju – odustanete.

Međutim, ne postoji takva stvar kao što je borba protiv toga. U ovom slučaju, morate ga pustiti.

Shvatite da je neuspeh odskočna daska ka uspehu. Znati da postoji ne znači da ćete propasti. Čak i ako to uradite, najgori scenario obično nije tako loš.

Ne postoji nijedna osoba koja je uspela a da nije napravila nekoliko grešaka. Budite u redu sa tim i znajte da je to deo putovanja. Takav način razmišljanja će vam pomoći da ostanete dosledni svojim ciljevima, ali i da prestanete da odlažete, lakše pronađete fokus i radite više svakog dana.

Društvene mreže

Svi smo čuli da društvene mreže stvaraju zavisnost. Da budemo precizni, 210 miliona ljudi pati od zavisnosti od interneta i društvenih medija.

Uobičajeni neželjeni efekti uključuju strah od propuštanja (kada proveravate svoj newsfeed što je češće moguće znajući da uvek postoji novo ažuriranje koje možete da lajkujete, komentarišete ili samo pročitate), preopterećenost informacijama (previše nepotrebnih informacija na mreži je loše za vaše mentalno zdravlje ), odugovlačenje (korišćenje društvenih medija je jedan od najčešćih načina da se ubije vreme ovih dana, posebno kada se čeka duga lista obaveza).

Pexels
 

Sve ovo skraćuje vašu pažnju i dovodi do ometanja.

Stručnjaci sugerišu da morate ograničiti upotrebu društvenih medija. To se može desiti korišćenjem aplikacije za blokiranje sajtova društvenih medija na vašem telefonu tokom određenog perioda dana, na primer kada radite neki fokusiran posao. Drugi način je da isključite obaveštenja i dozvolite sebi da se prijavite i proverite šta je novo samo 2-3 puta dnevno.

Stalno ste u žurbi

Neki ljudi su navikli da žive u žurbi. Pošto su uvek zauzeti i prelaze sa jednog zadatka na drugi, njihov um nikada nije opušten i tako nikada ne mogu da pronađu fokus koji je neophodan za dobro obavljanje.

Promenite to usporavanjem. To je dobro za vašu produktivnost, ali vam takođe može pomoći da ostanete zdravi i srećni .

Sada kada znate koje su najveće prepreke u pronalaženju fokusa i kako da ih eliminišete, možete početi da radite na prvoj barijeri laserskom fokusu i da je prevaziđete što je pre moguće.

Komentari (0)

Loading