Šta je SQ3R metod učenja i kako ga koristiti?

Alo! Studenti

15:00

Studiranje 0

SQ3R je studijska metoda razvijena na osnovu istraživanja kognitivne psihologije koja promoviše poboljšano učenje materijala za čitanje

Šta je SQ3R metod učenja i kako ga koristiti?
unsplash

SQ3R je predložio Fransis P. Robinson, istaknuti američki edukativni psiholog, u svojoj knjizi Efektivna studija (1946). U vrlo nedavnom članku u časopisu Reading Literaci, Stahl i Armstrong (2020), definišu Robinsona kao pionira u razvoju teorije pismenosti, istraživanja i pedagogije posle srednje škole koji, uprkos ogromnom i raznovrsnom doprinosu u oblasti čitanja i učenja, je najpoznatiji po SQ3R.

Šta znači SQ3R?

SQ3R je akronim za anketiranje, pitanje, čitanje, recitovanje i pregled, što su pet koraka koje je Robinson predložio kada aktivno i efikasno čitate jedan određeni tekst. Kroz ovaj niz, od čitalaca se očekuje da povećaju svoje razumevanje teksta uključivanjem u proces čitanja, i pre, tokom i posle, namerno .

  • Anketa (S): u početku čitaoci počinju pregledom dodeljenog teksta kako bi stekli početno razumevanje istog obraćajući pažnju na njegove najočiglednije elemente, kao što su naslovi, podebljani tekst ili dostupni grafikoni. Ovaj prvi pregled pruža čitaocima okvir za ono što će biti predstavljeno u tekstu.
  • Pitanje (Q) , takođe nazvano Upit: od ovog početnog pregleda, čitaoci su spremni da počnu da generišu pitanja o sadržaju teksta. Na primer, mogli bi da pretvore naslove u pitanja ili da kreiraju opštija pitanja kao što su „o čemu je ovaj tekst?“ ili „kako bi mi sadržaj ovog teksta mogao biti od koristi?“.
  • Čitanje (R 1 ): dok čitaoci učestvuju u čitanju samog teksta, oni to rade aktivno, imajući za pozadinu rad obavljen u prethodna dva koraka. Dakle, pitanja koja su nastala tokom pregleda teksta pomažu čitaocima da se fokusiraju.
  • Recituj (R 2 ) , koji se takođe naziva Retrieve or Recall: dok se čitaoci kreću kroz tekst, oni recituju ili uvežbavaju odgovore na svoja početna pitanja, koristeći sopstvene reči. Ovo se može uraditi u usmenoj ili pismenoj formi, a ima za cilj da podrži ličnu formulaciju i konceptualizaciju sadržaja teksta.
  • Pregled (R 3 ): nakon što je čitanje završeno, čitaoci pregledaju sadržaj teksta ponavljajući za sebe šta su bile glavne ideje teksta, koristeći svoje reči.

Komentari (0)

Loading