5 NAJBOLJIH TEHNIKA UČENJA koje su zasnovane na nauci: Svaku od njih možete da primenite već danas

Alo! Studenti

12:00

Studiranje 0

Nastavnici mogu da usmeravaju učenike da izbegavaju neefikasne navike učenja u korist onih koje će povećati njihove rezultate učenja

5 NAJBOLJIH TEHNIKA UČENJA koje su zasnovane na nauci: Svaku od njih možete da primenite već danas
unsplash

Ljudi prečesto zamišljaju da su dugi sati učenja najbolji put da postanete model, pravi student. Ipak, istraživanja pokazuju da veoma uspešni studenti zapravo provode manje vremena učeći nego njihovi vršnjaci – oni samo uče efikasnije.

Nastavnici mogu pomoći svim učenicima da nauče da efikasnije koriste vreme koje provode u učenju tako što dele tehnike dokazane u istraživanju.

Učite manje, sa većim intenzitetom

U ovoj eri društvenih medija i digitalnih distrakcija, mnogi studenti obavljaju mnogo više zadataka. Ali ne postoji takva stvar kao što je uspešan multitasking, jer je veliki deo vremena utrošen na promenu konteksta, gde mozak mora da se ponovo pokrene i ponovo fokusira.

Veoma uspešni učenici su uglavnom naučili da izbegavaju multitasking. Umesto da provode mnogo vremena radeći posao niskog intenziteta sa brojnim distrakcijama, ovi studenti rade kraće periode sa većim intenzitetom, bez ikakvih ometanja od e-pošte, društvenih medija itd. Njihovo učenje je efikasnije i dovodi do većeg uspeha.

Neefikasne tehnike učenja

Mnogi učenici koriste tehnike učenja koje oduzimaju mnogo vremena i daju iluziju majstorstva. Oni se upoznaju sa idejama i informacijama u pripremi za test, ali to zaborave nedelju dana kasnije jer njihove tehnike učenja nikada nisu dovele do dugotrajnog učenja.

Neefikasne tehnike uključuju:

  • Učenje tokom dužeg vremenskog perioda
  • Proučavanje jednog predmeta u dužem vremenskom periodu i ponavljanje fraza iznova i iznova da biste ih zapamtili (poznato kao masovna praksa )
  • Pregledanje jedne teme više puta pre nego što pređete na drugu temu ( blokirana praksa )
  • Čitanje i ponovno čitanje teksta
  • Isticanje ili podvlačenje važnih koncepata u tekstu, a zatim pregled
  • Pregledanje beleški

5 navika visokog intenziteta učenja

Istraživači su otkrili da sledeće tehnike povećavaju održivo učenje i zadržavanje kada su uključene u svakodnevne navike učenika. Ove tehnike su teške i zahtevaju napor, a usporavaju učenje. U početku se čini da su dobici od učenja manji nego kod nekih neefikasnih praksi. Međutim, ove tehnike dovode do dugoročnog savladavanja.

Knjiga Make It Stick  identifikuje nekoliko istraživački dokazanih tehnika proučavanja.

1. Prethodno testiranje: Kada učenici vežbaju da odgovaraju na pitanja, čak i netačno, pre učenja sadržaja, njihovo buduće učenje se poboljšava. Istraživanja su pokazala da pre-testiranje poboljšava rezultate nakon testiranja više nego trošenje iste količine vremena na učenje.

unsplash
 

2. Vežbanje sa razmacima: Razmak između sesija učenja — fokusiranje na temu na kratak period u različitim danima, pokazalo se da poboljšava zadržavanje i pamćenje više od masovne vežbe. Knjiga Kako učimo objašnjava da razmaknuta praksa može biti teška zbog prvobitnog zaboravljanja znanja, za ponovno sticanje tog znanja potreban je napor.

Pravljenje fleš kartica koje se mogu koristiti za razmaknute vežbe i samoproveravanje je efikasno. Učenici treba da naprave različite gomile kada pregledaju fleš kartice. Kartice na koje mogu odmah da odgovore treba staviti na gomilu da ih pregledaju tri dana kasnije; one na koje je odgovoreno sa određenim poteškoćama trebalo bi da se pregledaju dva dana kasnije; a one na koje su netačno odgovorili treba pregledati sutradan.

3. Samoproveravanje: Testiranje ima negativnu konotaciju u ovoj eri standardizovanog testiranja, ali je oblik aktivne prakse pronalaženja . Podstaknite učenike da sami naprave test pitanja dok uče novi koncept, razmišljajući o vrstama pitanja koja biste mogli da postavite na kvizu ili testu. Trebalo bi da ugrade ove kvizove u svoje nastavne sesije, odgovarajući na svako pitanje, čak i na ona za koja veruju da dobro poznaju.

4. Vežbanje preplitanja: Učenici se mogu osloniti na blokiranu vežbu, proučavajući skup problema, kao što su problemi množenja, kao grupa dok ne osete da vladaju. Efikasniji metod proučavanja je rad na skupu problema koji su povezani, ali nisu svi iste vrste, na primer, skup matematičkih zadataka koji zahtevaju sabiranje, oduzimanje, množenje ili deljenje. Uzastopni problemi se ne mogu rešiti istom strategijom. Ovo je efikasnije nego da radite jedan problem množenja za drugim.

5. Parafraziranje i razmišljanje: Mnogi od nas su pročitali nekoliko pasusa u udžbeniku samo da bi shvatili da nismo zadržali ni jedan koncept ili ključnu tačku predstavljenu u tim paragrafima. Da biste svojim učenicima pokazali kako da se bore protiv ovoga, neka koriste strategije namernog učenja. To uključuje povezivanje onoga što se uči sa prethodnim znanjem, razmišljanje o tome kako bi objasnili sadržaj petogodišnjaku i razmišljanje o sadržaju i postavljanje pitanja o njemu.

Komentari (0)

Loading