Zašto svaki student treba da praktikuje SEDENJE U TIŠINI? Ojačajte koncentraciju i kreativnost

Alo! Studenti

23:00

Studiranje 0

Utišavanje buke može ponuditi značajne prednosti po psihološko i mentalno zdravlje

Zašto svaki student treba da praktikuje SEDENJE U TIŠINI? Ojačajte koncentraciju i kreativnost
pixabay

Naši životi su puni obaveza, jercanja i buke, a mnogi od nas ne doživljavaju tišinu tako često. Pa kako nam tišina može pomoći?

Pronalaženje trenutaka tišine može biti teško, ali vreme provedeno u tišini može imati koristi za fizičko i mentalno zdravlje. Evo šta tišina može učiniti za vas:

1. Tišina podstiče pažnju

Tišina može postaviti pozornicu za praksu svesnosti , koja ima niz prednosti za mentalno zdravlje.

Biti svesni vam omogućava da se smestite u svoj um i telo i sedite u sadašnjim trenutku. Ako osećate impuls da stimulišete svoj mozak, pokušajte da preusmerite svoju pažnju na tihi, sadašnji trenutak.

2. Promoviše samosvest

Tišina može pomoći da povećate vašu samosvest dajući vam priliku da posmatrate i prihvatate svoje misli i osećanja bez osuđivanja.

Kada sedite u tišini, postajete svesniji svog tela i uma. Ovo vam može dati mnogo informacija koje možete saosećajno ispitati i bolje razumeti.

Koja osećanja ti se javljaju? Da li se osećate mirno, opušteno i spokojno? Ili se osećate anksiozno , nervozno ili dosadno? Ova pitanja vam mogu pomoći da uspostavite kontakt sa svojim osećanjima i emocijama, pomažući da pružite smislene odgovore za svoj život.

3. Stimuliše moždane ćelije

Utišavanje uma može podstaći rast mozga, prema studiji na životinjama iz 2013. na miševima. Istraživači su otkrili da kada su miševi bili izloženi 2 sata tišine svakog dana, razvili su nove ćelije u hipokampusu.

Hipokampus je region mozga koji je povezan sa našim pamćenjem, emocijama i sposobnošću učenja.

Shutterstock
 

4. Ublažava stres

Svi osećamo stres s vremena na vreme, ali tišina može pomoći u smanjenju nivoa stresa snižavanjem nivoa adrenalina kortizola.

Studija iz 2006. otkriva da samo 2 minuta tišine može biti više umirujuće od slušanja opuštajuće muzike. Ovo se pripisuje promenama krvnog pritiska i cirkulacije krvi u mozgu.

5. Pomaže u obradi informacija

Mozgu je potrebno vreme za razmišljanje, razmišljanje i odmor. Potrebno mu je vremena da arhivira stvari koje je već naučio i napravi mesta za nove informacije.

Ako stvarate mirno vreme tokom dana, dajete svom mozgu vremena da obradi sve nove informacije koje pristižu.

6. Podstiče kreativnost

„Kreativnost je ogromna prednost tišine“, kaže autorka Megi Dent u svojoj knjizi „ Spasavanje naše dece iz našeg haotičnog sveta: podučavanje dece magiji mira i tišine “.

„Zoni Inspiracije treba da um bude miran i opušten, a telo treba da bude u pozadini“, objašnjava Dent. Utišavanje uma može pomoći da se napravi prostor za kreativnost.

7. Pomaže u koncentraciji

„Tišina pomaže koncentraciji“, objašnjava dr Elizabet Lombardo , psiholog iz Čikaga, Ilinois. „Jedan od razloga zašto je tišina postala tako važan deo svakodnevnog života je sposobnost da se fokusirate kada savremeni svet i njegovi brojni zvukovi bombarduju vaš mozak odjednom.

Ova pozadinska buka može ometati vašu sposobnost koncentracije. Možda ćete moći da se najbolje fokusirate u tihom okruženju ili sa malo pozadinske buke, kaže Lombardo.

Komentari (0)

Loading