ČUDOTVORNO Vežba koja oslobađa od stresa, straha i ANKSIOZNOSTI

Alo! Studenti

12:00

Zanimljivosti 0

Ova metoda može da se obavlja u bilo koje vreme i na bilo kom mestu

ČUDOTVORNO Vežba koja oslobađa od stresa, straha i ANKSIOZNOSTI
Shutterstock

Istočnajčkoj tradiciji, odavno je poznata ova metoda, efikasna u suzbijanju stresa, negativnih misli i strahova.

Glavna pogodnost je ta što svako može da je nauči i što može da se obavlja u bilo koje vreme i na bilo kom mestu.

Pored toga, svakodnevnim praktikovanjem možete da poboljšate stanje svog tela i uma. U pitanju je meditacija o kojoj ljudi sve češće govore u poslednje vreme.

Možda vam na prvu loptu meditiranje zvuči kao neka novotarija, nešto daleko, neshvatljivo, nemoguće. Nekima možda pada na pamet i da im se ova praksa kosi sa verskim ubeđenjima.

To su sve varke i zablude. Meditacija kao vežba u Indiji postoji preko 2.000 godina. Sama vežba nema nikakvu religijsku konotaciju, već predstavlja proces koji ima za cilj smirivanje uznemirenog i brzog uma, kanalisanje misli, poboljšavanje koncentracije i vežbanje disanja.

Meditacija je dobra i za opšte zdravlje. Ona smanjuje krvni pritisak, nivo hormona stresa i holesterola, a osnažuje imuni sistem i umanjuje anksioznost.

Istraživanje sprovedeno na Univerzitetu Viskonsin- Madison, pokazalo je da se osobe koje meditiraju nalaze u boljem emocionalnom stanju. Uz to, ova praksa je potpuno besplatna.

– Sedite ispravljenih leđa na jastuk stavljen na pod, stolicu ili krevet. Nije važno mesto, već da vam bude udobno.

– Ukoliko vam je neudobno u sedećem položaju, možete i da ležite.

– Možete da pustite opuštajuću muziku pre meditacije.

– Podesite tajmer ako ste vremenski ograničeni. Počnite sa pet minuta i postepeno, kroz dane, povećavajte vreme meditacije.

– Pre početka meditacije isključite muziku, ali i sve druge elektronske uređaje koji prave buku ili mogu da vas ometaju.

– Zatvorite oči i fokusirajte se na disanje. Dišite kroz nos, polako.

– Vazduhom prvo punite stomak, pa zatim pluća.

– Koncentrišite se isključivo i samo na disanje. Tako ćete odagnati i zanemariti suvišne misli koje će vam navirati.

Mnogi ljudi odustaju od meditiranja već na početku, jer se suočavaju sa pojedinim preprekama. One su sasvim prirodne i prevazilaze se vremenom.

1. Brze misli

Ukoliko vas obuzme previše misli i problema tokom meditacije, brojte izdisaje ili ponavljajte neku frazu u sebi.

2. Pospanost

Mir koji budete osećali u toku meditacije, može da vam pojača želju za snom. Ukoliko se to događa, ležeća meditacija nije za vas.

Držite kičmu uspravljenom dok sedite, a ako je neophodno, meditirajte otvorenih očiju.

3. Ne možete da sedite mirno

Telo je živo i nestalno, baš kao i um, pa ga nije uvek teško kontrolisati. U ovom slučaju, za vas može biti pogodna i hodajuća meditacija.

Potrebno je da disanje uskladite sa koracima, fokusirate se na disanje i gledate pravo ispred sebe.

4. Bol

Sedenje nekima može da bude neudobno, pa je ležeća meditacija za vas bolje rešenje.

5. Vreme

Ovaj problem je lako rešiv, ukoliko zaista želite da se bavite meditacijom. Dovoljno je da izdvojite 15 minuta dnevno, pa meditaciju možete da obavljate pred spavanje, umesto što gledate seriju, ili ujutru, dok, na primer, čekate da vam se ohladi jutarnja kafa.

6. Nema promena

Svako iskustvo emditacije je individualno i nekome ona možda neće pomoći. Ipak, za sve je potrebno vreme, pa nemojte da odustajete brzo.

Komentari (0)

Loading