DA LI STE ČULI ZA MENTALNI FITNES? Efikasno se izborite sa stresom, nervozom i lošim raspoloženjem

Alo! Studenti

11:00

Zanimljivosti 0

Potiskivanje stresa, jednako je loše kao i proživljavanje stresnih situacija

DA LI STE ČULI ZA MENTALNI FITNES? Efikasno se izborite sa stresom, nervozom i lošim raspoloženjem
Pixbay

Stres je indikator brojnih zdravstvenih problema, i utiče na mnogo više stvari nego što bi vam palo na pamet.

Pored glavobolje, bola u leđima, želucu i stomaku, stres može da izazove i probleme sa srcem, koji vremenom mogu da dovedu do velikih posledica.

Svakodnevno smo izloženi stresnim situacijama. Kašnjenje, nepristojni ljudi, gužva, vrućina ili hladnoća – sve to stvara loš osećaj u čoveku.

Mozak je poprilično pristrasan i kada se radi o negativnim mislima. Na svaku pozitivnu misao, pojave se čak tri negativne.

Upravo takva funkcija mozga dovodi do generalizacije nekih loših situacija, odnosno, do uverenja da živimo loš život, a ne da se samo dogodila jedna loša stvar, a baš ovakva saznanja, koja zapravo i nisu saznanja, stvaraju veliku količinu stresa u nama samima.

Zbog nepovoljnog uticaja stresa na ljudsko zdravlje, stručnjaci savetuju ljudima da rade na izgradnji takozvane “mentalne kondicije”, to jest, na sposobnosti da se stres uoči, ali ne doživi. To stvara određenu otpornost na stres, a ne njegovo potiskivanje, što će nekome možda pasti na pamet.

Potiskivanje stresa, jednako je loše kao i proživljavanje stresnih situacija.

Kako se vežba mentalna kondicija?

Pre svega, neophodno je da čovek postavi granicu prema drugim ljudima i situacijama koje mogu da postanu izvori stresa. Na taj način, čovek počinje da prepoznaje stresne situacije, ali na njih ne reaguje i u startu pravi branu prema njima.

Uz to, neophodno je da čovek izdvoji vreme koje će provoditi sam sa sobom, u razmišljanju, opuštanju, meditaciji ili bilo čemu što mu prija.

Potrebno je i da se dobro zagledate u sebe, da postanete svesni vrednosti po kojima živite i da u skladu sa time uredite i svoj život. Ne morate da idete na mesta na kojima se osećate nelagodno, niti da se družite sa ljudima koji vam kvare raspoloženje. Upravo tu nastupa malopre pomenuta granica.

Isto tako, važno je da otkrijete šta vam pričinjava zadovoljstvo, odnosno, kojim metodama, kom hobiju ili mestu ćete pribeći kako biste se opustili. Na taj način vi kao da ispuštate teret stresa sa svojih ramena.

Izgradite i negujte odnose sa ljudima koji vam prijaju, jer zaista niko ne može da ima moć nad vama i da vas nagovara na stvari koje ne želite. Stoga, odaberite krug ljudi koji vam prija i u kom ćete sa zadovoljstvom provoditi vreme.

Isprobajte i nove stvari. Proširite svoju zonu komfora i uradite stvari koje će vam na prvu pomisao stvoriti nervozu ili nesigurnost. Ukoliko vam ni posle toga ne budu prijale, nemojte više da ih radite.

U izgradnji mentalne kondicije, meditacija i razgovor sa psihoterapeutom su najkorisnije metode.

Šta donosi mentalni fitnes?

Kada ste u stanju da prepoznate stres, a da na njega ne reagujete, vi imate više kontrole nad svojim mislima, usled čega vam negativne stvari, krajnji loši ishodi koji su teško mogući, retko će vam padati na pamet.

Uklanjanje stresa iz svakodnevnog života, pospešuje i vaše kognitivne sposobnosti. Koncentracija, sposobnost dobre percepcije i bržeg razmišljanja, postaće jače jer ih vaše negativne emocije neće ometati. Da se zaključiti i da ćete steći veću kontrolu nad sopstvenim osećanjima i reakcijama.

Razvićete optimističan pogled na svet, koji će vam dati i više volje da obavljate svakodnevne sktivnosti, jer ćete videti njihov pozitivan ishod i krajnju nagradu.

Manji nivo stresa, omogućiće vam i mirniji san, jer nećete biti prenatrpani brigama.

Komentari (0)

Loading