5 načina na koje Sunce utiče na vaše mentalno i fizičko zdravlje

Alo! Studenti

17:00

Zanimljivosti 0

Često čujemo o rizicima od previše sunčanja. Iako je istina da su opekotine od sunca i rak kože veoma stvarne pretnje i da je SPF neophodan, postoje i pozitivni efekti izlaganja suncu

5 načina na koje Sunce utiče na vaše mentalno i fizičko zdravlje
pixabay

Sunce je mnogo više od svojih potencijalnih zamki i može učiniti mnogo dobrih stvari za vaše telo - upijanje sunčeve svetlosti može učiniti čuda za vaš um, kosti i još mnogo toga.

Kada svojoj koži date pristup zdravoj dozi sunčevih zraka, verovatno ćete odmah osetiti neke opipljive prednosti. Evo pet načina na koje sunce može uticati na vaše mentalno i fizičko zdravlje.

1. Povećana količina vitamina D

Vitamin D ima neke važne funkcije u telu. Promoviše smanjenje upale i modulira rast ćelija. Takođe je veoma teško dobiti dovoljno samo iz izvora hrane. Sunce je najbolji prirodni izvor vitamina D i potrebno je samo 5-15 minuta sunčeve svetlosti nekoliko puta nedeljno da biste primetili razliku. Izađite napolje i izložite se direktnom suncu na rukama i licu kako biste upili ovaj neophodan vitamin. Samo zapamtite da koristite kremu za sunčanje ako ćete biti napolju duže od 15 minuta.

2. Poboljšano raspoloženje

Ispostavilo se da je „sunčano raspoloženje“ više od pukog izraza: istraživači sa BIU-a su otkrili više mentalnih poremećaja kod ljudi tokom sezona sa malo izlaganja suncu. Naprotiv, dani sa puno sunca bili su povezani sa boljim mentalnim zdravljem - u stvari, dostupnost sunca ima veći uticaj na raspoloženje nego padavine, temperatura ili bilo koji drugi faktor životne sredine.

pixabay
 

Izlaganje suncu povećava vaš serotonin i pomaže vam da sprečite sezonski afektivni poremećaj (SAD), a izlaganje suncu takođe može pomoći ljudima sa anksioznošću i depresijom, posebno u kombinaciji sa drugim tretmanima.

3. Kvalitetniji san

Taj serotonin koji upijate od sunčevih zraka čini više od poboljšanja raspoloženja – takođe vam može pomoći da spavate mirnije noću. Rad u tandemu sa serotoninom je melatonin, hemikalija u vašem mozgu koja vas uspava i ona koju sunce takođe pomaže vašem telu da proizvodi. Patite od nesanice? Pokušajte da se držite tradicionalno svetlih i tamnih ciklusa, dobijajući sunčevu svetlost tokom dana kako biste mogli da uhvatite neke zzz-ove noću.

4. Jače kosti

Sećate se kako smo spomenuli da vitamin D čini neke prilično važne stvari za vaše telo? Nizak nivo vitamina D je povezan sa bolestima poput osteoporoze i rahitisa, a jedna od najspecifičnijih prednosti vitamina D je jačanje kostiju i zuba. Pomeri se, kalcijum!

Koliko vam je vitamina D potrebno? Za odrasle se preporučuje dnevni unos od 4.000 međunarodnih jedinica (ili IU). Iako je unos kalcijuma takođe ključan za zdravlje kostiju, dovoljno sunca pomaže vašem telu da apsorbuje kalcijum.

5. Niži krvni pritisak

Kada sunčeva svetlost udari u vašu kožu, vaše telo oslobađa nešto što se zove azot oksid u vašu krv. Ovo jedinjenje snižava krvni pritisak i poboljšava zdravlje srca. Održavanje zdravog krvnog pritiska može smanjiti rizik od srčanih bolesti i moždanog udara. Osećaj opuštenosti takođe može prirodno da snizi krvni pritisak, tako da povećanje vaše sreće upijanjem zraka takođe pomaže u održavanju pritiska.

Sunce može biti najbolji prijatelj vašeg tela. Ne samo da podiže vaše raspoloženje i može biti efikasan deo lečenja depresije i SAD, već njegovi zraci imaju opipljive prednosti za naše fizičko blagostanje. Zaglavljeni u oblačnim uslovima nedelju dana ili više? Razmislite o lampi za svetlosnu terapiju, koja se može ugraditi u bilo koju prostoriju i obezbediti privremenu alternativu suncu.

Komentari (0)

Loading