Kako POBOLJŠATI INTELEKTUALNE KAPACITETE? Otključajte 100 posto svog mozga

Alo! Studenti

12:00

Zanimljivosti 0

Da li koristimo 10% našeg mozga? Pre svega, važno je postaviti pitanje: 10% od čega? Koristeći tehniku koja se zove funkcionalna magnetna rezonanca, neuronaučnici mogu nekoga staviti u skener i videti koji delovi mozga se aktiviraju kada nešto rade ili razmišljaju o nečemu

Kako POBOLJŠATI INTELEKTUALNE KAPACITETE? Otključajte 100 posto svog mozga
unsplash

Jednostavna radnja, kao što je zatvaranje i otvaranje šake ili izgovaranje nekoliko reči, zahteva aktivnost mnogo više od jedne desetine mozga. Čak i kada ništa ne bi trebalo da se radi, mozak radi mnogo, bilo da kontroliše funkcije kao što su disanje i otkucaji srca, ili pamti stvari koje treba uraditi.

Mit o 10% mogao bi da ima svoje poreklo, paradoksalno, u nečemu što je napisao Vilijam Džejms, koji se smatra ocem psihologije u Sjedinjenim Državama i jednom od najuticajnijih ličnosti u ovoj disciplini u svetu.

Džejms je napisao da većina ljudi koristi samo mali deo svog intelektualnog potencijala. Ali nekoliko popularnih autora knjiga pogrešno je predstavilo njegove reči.

Možda je cifra od 10% veoma privlačna jer je toliko niska da nudi ogroman potencijal za poboljšanje.

Šta kaže nauka?

U prilog ideji da se koristi 10%, neke studije s kraja prošlog veka sugerišu da je veliki deo moždane kore ostao „nem“. Ali napredak tehnika koje se koriste u neuronauci stavio je tačku na tu ideju.

Veliki tihi deo je bio ono što je sada poznato kao asocijacijski korteks, koji zapravo igra suštinsku ulogu u integraciji percepcija različitih čula, emocija i misli.

Još jedan dokaz protiv tog lažnog verovanja. Za razliku od onoga što se verovalo početkom prošlog veka, ne postoje delovi mozga u kojima povreda ne izaziva nikakvu štetu. Stoga svaki region mozga ispunjava svoju funkciju.

Freepik
 

„Mapiranje“ mozga je takođe u suprotnosti sa teorijom od 10%. U poslednjih deset godina neuronauka je napredovala više nego u prethodnih dvadeset vekova. Trenutno postoje prilično potpune mape mozga i nijedna od njih ne prikazuje oblasti kojima se ne pripisuje nikakva funkcija .

Ali možda su najubedljiviji testovi neuroimadžinga, jer, kako kažu, slika vredi hiljadu reči: kada se mozak posmatra putem magnetne rezonance, nijedna oblast mozga ne ostaje neaktivna, čak ni dok spavamo. Štaviše, tokom sna mozak obavlja važne zadatke kao što je konsolidacija pamćenja.

Postoji, međutim, intrigantno i zanimljivo pitanje: pokazalo se da najinteligentniji ljudi imaju ispodprosečnu aktivnost mozga. Što sugeriše da su njihovi moždani krugovi efikasniji i da treba da ulože manje „resursa“ u igru od ostalih.

Kako da poboljšam svoje intelektualne kapacitete?

Posedovanje dobrog intelektualnog kapaciteta i održavanje mentalne oštrine je veoma važno u svim trenucima života, ne samo tokom studija ili u profesionalnom životu. U svim slučajevima, dobro pamćenje zavisi od zdravlja i vitalnosti mozga. Ali siva materija stari, baš kao i ostatak tela.

Dobra vest je da takođe možete da vežbate svoj mozak da biste ga održali zdravim i ostvarili njegov potencijal, pa čak i da ga poboljšate.

Ljudski mozak ima neverovatnu sposobnost prilagođavanja i promene, čak i u starosti. Ova sposobnost je poznata kao neuroplastičnost. Zahvaljujući njemu, ako je pravilno stimulisan, mozak može da formira nove neuronske veze, da promeni postojeće veze i da se prilagodi promenama.

Uz neke jednostavne navike koje možete primeniti u svakodnevnom životu, možete raditi na i poboljšati svoj intelektualni kapacitet i pamćenje. Ovde su neki od njih:

1. Vežbanje

Kada radimo fizičku vežbu, vežba se i mozak. U stvari, dobar tretman našeg tela pomaže nam da obradimo i zapamtimo informacije . Fizičke vežbe povećavaju oksigenaciju mozga i smanjuju rizik od poremećaja koji uzrokuju gubitak pamćenja, kao što su dijabetes ili kardiovaskularne bolesti. Pored toga, vežbanje takođe povećava hemijske efekte na mozak korisne za zaštitu neurona.

Shutterstock
 

2. Spavanje

Kada postoji nedostatak sna, mozak ne može da funkcioniše na najbolji mogući način. Veštine kao što su kreativnost, veštine rešavanja problema, kritičko razmišljanje i druge intelektualne veštine ozbiljno su ugrožene. Takođe, san je neophodan za učenje i pamćenje. Istraživanja pokazuju da je san neophodan za konsolidaciju pamćenja, koja se javlja u dubokim fazama sna.

3. Ne kradite vreme društvenom životu i zabavi

Nekoliko studija pokazuje da život pun društvenog života i zabave ima važne kognitivne prednosti. U stvari, ljudi su veoma društvena bića i ne možemo napredovati u izolaciji. Štaviše, društveni odnosi stimulišu naš mozak, interakcija sa drugima je najbolja vrsta vežbe za mozak.

Istraživanja pokazuju da su smisleni odnosi i snažan sistem podrške od vitalnog značaja ne samo za emocionalno zdravlje, već i za zdravlje mozga. U nedavnoj studiji sa Harvardske škole javnog zdravlja, na primer, istraživači su otkrili da ljudi sa najaktivnijim društvenim životom imaju najsporiji pad pamćenja.

4. Upravljajte stresom

Stres je jedan od najgorih neprijatelja mozga. Vremenom, ako se ne kontroliše, hronični stres uništava moždane ćelije i oštećuje hipokampus, region mozga koji je uključen u formiranje novih sećanja i vraćanje starih. Tehnike opuštanja su veoma korisne za ovo.

Pored stresa, depresija, anksioznost i hronična briga takođe su štetni za mozak i moć mozga. U stvari, neki od simptoma depresije i anksioznosti uključuju probleme sa koncentracijom, donošenjem odluka i pamćenjem stvari.

5. Jedite dobro

Mozgu treba gorivo, baš kao i ostatak tela. Ali ne postoji posebna dijeta za mozak, pošto je preporučena dijeta za dobro fizičko zdravlje ista kao i za dobro intelektualno zdravlje.

pixabay
 

Preporučuje se ishrana zasnovana na voću, povrću, integralnim žitaricama, „zdravim“ mastima i nemasnim proteinima. Ova vrsta ishrane će pružiti niz zdravstvenih prednosti i pomoći u poboljšanju pamćenja. Za mentalnu energiju pogodno je izabrati složene ugljene hidrate. Ugljeni hidrati podstiču mozak, ali jednostavni ugljeni hidrati (šećer, beli hleb, rafinisane žitarice) daju brzi podsticaj praćen jednako brzim padom. Postoje dokazi koji ukazuju na to da ishrana bogata jednostavnim ugljenim hidratima može povećati rizik od kognitivnog pada kod starijih ljudi.

6. Trenirajte mozak

U vreme kada dostignemo odraslo doba, naš mozak je razvio milione nervnih puteva koji pomažu u brzoj obradi informacija, rešavanju svakodnevnih problema i obavljanju uobičajenih zadataka uz minimalan mentalni napor. Ali ako se fokusiramo na to da uvek radimo istu stvar, ne dajemo mozgu stimulans koji mu je potreban da nastavi da raste i razvija se.

Memorija i intelektualni kapacitet, kao i mišićna snaga, moraju se iskoristiti da ne bi bili izgubljeni. Zbog toga je potrebno raditi na njima i predlagati nove izazove za unapređenje sposobnosti obrade i pamćenja informacija. Najbolje aktivnosti mozga za mentalne vežbe su one koje narušavaju rutinu i izazivaju nas da razvijemo nove moždane puteve.

U redu, sada, razvijajte snagu svog mozga 100%! Već 100% vašeg mozga radi na tome.

Česta pitanja: Kako otključati 100 posto svog mozga?

  • Kontrolišite svoje misli.
  • Radite naporno.
  • Učite.
  • Budite otvoreni za promene.
  • Budite kreativni.
  • Nemojte biti pod uticajem mišljenja drugih

Kako aktivirate mozak?

  • Vežbajte
  • Pijte kafu
  • Meditirajte
  • Dobro spavajte
  • Jedite dobro
  • Vežbajte svoj um igricama.

Kako mogu da iskoristim svoj mozak do njegovog punog potencijala?

  • Zdrava ishrana.
  • Koncentrišite se
  • Vežbajte
  • Budite društveno aktivni .
  • Dobro spavajte .
  • Postavite sebi nove izazove
  • Uvek pozitivan.

Komentari (0)

Loading